Spirit and Beer » Destiláty » Slováci vybrali najobľúbenejší koktejl z borovičky: Ideálny na Silvestra!
borovicka primavera

Slováci vybrali najobľúbenejší koktejl z borovičky: Ideálny na Silvestra!

Slovensko doteraz oficiálne nepoznalo najobľúbenejší drink, v ktorom je hlavnou prísadou borovička. Preto projekt Medzinárodný deň Borovičky vyhlásil veľké hlasovanie na Facebooku, aby Slováci rozhodli.

Najviac nominácií získala známa „grepovička“, ktorej sekundovala borovička s pivom – tu už mal ale aj profesionálny barman problém určiť, či môžeme v takomto prípade stále hovoriť o koktejly. Do finále boli nakoniec vybrané 3 miešané nápoje. Najvyšší počet hlasov nakoniec získal koktejl s názvom Primavera.

Vyberal profesionálny barman, miešal komik Fučo
Organizátori MĎB hľadali svoj silvestrovský „bororo drink“ prostredníctvom hlasovania fanúšikov borovičky na svojej facebookovej fanpage. Prihlásiť svoj recept na miešaný nápoj s borovičkou mohol ktokoľvek. Následne profesionálny barman Lukáš Matulík z Bukowski baru vybral tri finálové koktejly, ktoré postúpili do finále. Tie potom na kameru namiešal stand up komik Fučo z Temných kecov. No a video s koktejlom, ktoré získalo najviac „lajkov“, sa stalo tým víťazným. Slovensko tak spoznalo svoj top borovičkový silvestrovský drink.

Chuť Talianska a slovenská borovička
Ktorý je teda víťazný drink? Stala sa ním Primavera. „Na prípravu víťazného koktejlu budete potrebovať otvorený oheň. Primavera je spojenie talianskej jari s chuťou rebarbory a borovičky, previazané stuhou z dymu rozmarínu,“ hovorí barman Lukáš Matulík z Bukowski baru v Bratislave. Na druhom mieste skončil koktejl s názvom Rysavý jalovec a na treťom mieste Krvavá Marta.

primavera medzinarodny den borovicky borovicka

V rámci projektu MĎB sa spojili naši najväčší výrobcovia borovičky ako Frucona Košice, Old Herold, Prelika a St. Nicolaus, aby šírili dobré meno tohto unikátneho a jedinečného nápoja typického pre Slovensko. Faktom je, že výroba borovičky má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Také množstvo borievok, koľko sa za posledných 100 rokov podarilo spracovať u nás, nedokáže žiadna iná krajina.

Aj z tohto dôvodu veľkoobchod METRO podporuje prípravu drinkov z tak tradičného slovenského produktu, akým borovička isto je, avšak modernou cestou. „Ide nám o to, aby sme zvýšili povedomie Slovákov o borovičke a ukázali, že ide o nápoj zaujímavý aj v modernom koktejlovom prevedení,“ uviedol Peter Havel, produktový manažér z oddelenia nákupu alkoholických nápojov METRO Slovensko.