Mladí vraj pijú menej a zodpovedne. Súhlasíte?

Spoločnosť Heineken sa snaží zaujať konzumentov piva zodpovedným prístupom k pitiu. Pred nedávnom si dala vypracovať prieskum, ktorý hovorí o tom, ako pijú mladí ľudia. Dáta do neho zbierala “všade po svete”. Platia aj pre Slovensko?

Globálny prieskum postojov ku konzumácii alkoholu medzi spotrebiteľmi vo veku 21 – 35 rokov odhalil, že motiváciou pre striedmu spotrebu alkoholu pri večernej zábave v podniku je snaha zostať pod kontrolou. “Až 75 percent týchto konzumentov tvrdí, že vo väčšine prípadov, keď idú večer von, obmedzujú množstvo vypitého alkoholu. Kvôli popularite a dosahu sociálnych médií je pre túto vekovú skupinu totiž prvoradá kontrola ich imidžu,” píše v tlačovej správe Heineken.

“Prieskum viedli v mene spoločnosti Heineken analytici britskej konzultačnej spoločnosti Canvas8, ktorí zisťovali názor 5000 ľudí v piatich krajinách, ktorí pijú prémiové pivá,” píše sa v tlačovej správe. Ich cieľom bolo pozrieť sa bližšie na problematiku zodpovednosti pri konzumácii alkoholu v rámci prípravy najnovšej kampane „Vychutnaj si Heineken zodpovedne“.
Po videoreklame nižšie sa pozrite na zistenia, ktoré Heineken priniesol. Nám sa len ťažko verí, že niečo takéto platí aj pre Slovensko. Aj keď prechádzka centrami väčších miest počas piatočnej a sobotňajšej noci môže byť zavádzajúca.

„Sme pánmi svojho vlastného sveta“
• 59 % týchto konzumentov uvádza, že snaha nestratiť kontrolu je primárna motivácia pre obmedzenie spotreby alkoholu pri večernej zábave v podniku.
• Viac ako jeden z troch (36%) pripúšťa, že utrpel „spoločenskú hanbu“, keď sa jeho fotografia v podnapitom stave objavila na sociálnych médiách.

„Zameriavame sa na budúcnosť“
• 88 % týchto konzumentov si je vedomých zodpovednosti za to, ako sa vyvíja ich vlastný život.
• 69 % z nich má pocit, že musí pracovať viac ako ich rodičia, aby boli úspešní v práci.
• Pri hľadaní toho správneho partnera považuje až 97 % mladých nadmerné pitie za prekážku.
• 71 % z nich je presvedčených, že ich život je lepší, keď kontrolujú svoje správanie.

„Uprednostňujeme kvalitu pred kvantitou“
• Chuť (41 %) a kvalita (32 %) sú priority pri výbere alkoholického nápoja.
• Povestný “x-faktor”, ktorý robí večer veľkolepým, sa mení. Ľudia tohto milénia dávajú prednosť dobrému jedlu a kamarátom pred nadmernou konzumáciou alkoholu. Uprednostňujú tiež „nové zážitky“ (49 %) pred starou „skvelou zábavou“ (39 %).

„Striedme pitie je nový trend“
• 38 % týchto konzumentov uvádza, že kontroluje svoju spotrebu alkoholu zakaždým, keď ide von.
• 75 % z nich väčšinou obmedzuje množstvo alkoholu, ktoré vypije, keď sa ide zabávať.
• Viac ako polovica respondentov rešpektuje rozhodnutie druhých obmedziť alkohol bez podpichovania alebo tlaku.

Pridaj komentár