Nájsť si pivo v pošte je ako mať Vianoce

Vždy na začiatku mesiaca si nájdu niektorí Česi vo svojich “schránkach” pivné balíčky. Vďačia za to mladému podnikavcovi, ktorý si založil biznis s názvom Pivná zásielka.

Marek Badík chce so svojou službou Pivná zásielka ukázať, že aj pivo je ušľachtilý nápoj ponúkajúci pestrú paletu chutí a gastronomických zážitkov. Zákazníkom posiela formou predplatného balíčky s pivami z minipivovarov a umožňuje im tak objavovať to najlepšie z lokálnej produkcie, informujú Hospodářské noviny.
Už sme to raz zažili aj my. Zazvonil nám kuriér a odovzdal dve fľaše z pivovaru Clock. Michal Pápeš z Minipivovar.sk pred pár mesiacmi spolupracoval s dvojicou bratislavských foodblogerov a v rámci osvety zaslali spolu aj niekoľko várok piva z minipivovarov. Službu sme si pochvaľovali už vtedy, žiaľ už nefunguje.

craft beer pivna zasielka brewdog hardcore ipa
Za remeselným pivom nemusíte už len do krčmy, príde aj za vami domov. Foto: Flickr.com/rose_symotiuk

Inšpirovali ho ostrovania
V októbri 2014 sa Marek Badík dozvedel o pivnom klube vo Veľkej Británii, ktorý zákazníkom na pravidelnej báze zasiela piva z craft pivovarov. “Veľmi ma to zaujalo, pretože som sám milovníkom piva a prišlo mi to ako inovatívny biznis model. Začal som uvažovať, že by som si založil podobný projekt. V tom čase som ale mal dobre platené zamestnanie a dva mesiace som tak premýšľal, či sa do toho pustiť alebo nie,” rozpráva Badík pre portál ihned.cz.

Rôzne štýly i minipivovary
Pri výbere pív do zásielok sa snaží, aby boli vždy zastúpené rôzne minipivovary. Pivné zásielka ich zatiaľ predstavila zhruba päťdesiat. Zároveň pivá kombinuje Badík tak, aby mohli zákazníci ochutnať rozličné pivné štýly. Tých doteraz mohli predplatitelia vyskúšať už takmer tridsať.
Zákazník si môže vybrať skúšobnú zásielku, štvrťročné, polročné či ročné predplatné. Na začiatku každého mesiaca mu potom príde balíček pív. Je možné si kúpiť predplatné pre seba alebo ho darovať kamarátom, priateľom, rodine či obchodným partnerom.

craft beer pivna zasielka
Kanadský magazín Craft Beer Cookbook. Aj z neho by sme si vedeli vybrať. Foto: Flickr.com/KimManleyOrt

“Cieľovou skupinou sú všetci, ktorí dávajú v gastronómii prednosť kvalite pred kvantitou. Toto je už dobre viditeľné u jedla a vína. Cieľom je ukázať, že aj pivo je ušľachtilý nápoj ponúkajúca pestrú paletu chutí a gastronomických zážitkov,” hovorí Badík.
Ľudí, ktorí sa o pivo začínajú viac zaujímať a skúša nové pivné štýly, je podľa neho v Česku čoraz viac. Zároveň je v tuzemsku vidieť boom minipivovarov, a tak Badík verí, že jeho služba tento rok niekoľkonásobne porastie.

Celý článok si môžete prečítať na stránkach Hospodářskych novín ihned.cz v článku Z korporace utekl k vlastnímu byznysu. Učí Čechy, že i pivo může být gastronomický zážitek

Titulná fotografia: Flickr.com/Alan Levine

Pridaj komentár